Sivustolla käytetään verkkokaupassa oleellisia sekä kolmannen osapuolten evästeitä. Kolmannen osapuolten evästeitä käytetään tilastojen keräämiseen sekä kävijän käyttäytymisen seurantaan, minkä avulla voimme parantaa käyttäjäkokemusta.
Koska viimeksi olette miettineet, miksi klousattujen kauppojen määrä ei vastaa lähetettyjen tarjousten määrää? Onko teillä käytössä myynnin CRM josta näette, missä kohtaa myyntiputkea on ahdasta?
Myynnin seuraaminen voi olla pelottavaa. Siinä nähdään konkreettisesti omat virheet ja kehityskohdat, eivätkä luvut ole kovin anteeksi antavia. Lukuja ei kiinnosta, että kahvitunti venyi tunnilla, kaupassa oli jonoa tai asiakas ei vastaa puhelimeen. Meriselityksiä löytyy aina.
Virheisiin ei kuitenkaan kannata jäädä märehtimään, vaan katsoa ratkaisua, jolla kehityskohta saadaan puretta, uudelleenmuotoiltua ja jalkautettua toimintaan. Jalkautuksen jälkeen ei nosteta käsiä pystyyn, vaan seurataan silmä kovana sovitun toteutumista.
Myynnin CRM auttaa näkemään myynnin vaiheet
Osaatko heti sanoa, kuinka paljon sinulla on euroissa myyntiä kiinni tarjousvaiheessa? Entäpä mikä on kokonaismyynnin odote tai arvio tapaamisissa? Kuinka paljon olet klousannut tai hävinnyt tarjouksia?
Jos vastasit “en”, ei hätää. Moni on kanssasi samalla viivalla.
Myynnin CRM, eli asiakashallintajärjestelmä auttaa sinua näkemään myynnin eri vaiheet. Myynnin vaiheet vaihtelevat toki yrityksittäin ja kanavittain, mutta pääperiaate on kutakuinkin sama. Voit tehdä vaikkapa Exceliin myyntiputken, joka lähtee liidistä ja loppuu voitettu/hävitty-sarakkeeseen. Voit ottaa käyttöösi myyntiä tukevan CRM:n. Me Snuupilla suosittelemme Hubspotia. Ilmaisversiossa on erinomaiset työkalut myynnin seuraamiseen.
Snuup auttaa
Oman myyntiputken, myyntipyörän, myyntifunnelin (rakkaalla lapsella monta nimeä) tekeminen voi olla hieman hankalaa, jos ei tiedä kuinka paljon sitä voi yksinkertaistaa ja toisaalta mitä kaikkea siinä pitää ottaa huomioon.
Snuup on auttanut yrityksiä luomaan havainnollistavia myynnin vaiheita, joista esimies (sekä tiimi!) näkee heti, missä myyntiä ahdistaa. Voimme ottaa teille esimerkiksi Hubspotin käyttöön, tai luoda teille aivan oman taulukon, joka on jäsennelty ja kaikkien saatavissa.
Tapamme mukaan emme asian kanssa vatuloi, vaan ryhdymme töihin välittömästi. Askelmerkit ovat seuraavat:
- Myyntikanavien ja steppien nykytilan määritys
- Edellämainittujen tavoitetilan määritys
- Seurannan tavoite ja tiheys
- Työkalun luonti
- Käyttöopastus
- Jalkautus
- Seuranta sovitun ajan
Varaa oma aikasi kalenterista, mietitään yhdessä onko tällaisista työkaluista teille hyötyä.
Ajanvaraukseen!
Lue lisää myynnin järjestelmistä täältä.