Markkinakartoituksilla ostohalukkaita asiakkaita

Markkinakartoituksella seulotaan isosta massasta ne asiakkaat, joilla on kiinnostusta, tarvetta ja halua ostaa. Todistetusti toimiva ja edullinen tapamme etsiä asiakkaat sopii kaikille toimialoille.
​​​​​​​

Markkinakartoitukset ovat sinulle, jos

  • etsit uusia asiakkaita, tilaajia tai yhteistyökumppaneita
  • sinulla on jo asiakaskunta, mutta haluat laskutusarvoltaan suurempia asiakkaita pienten sijaan
  • haluat markkinoida tuotteitasi/palveluitasi uusille tai vanhoille asiakkaille
  • haluat kartoittaa suunnitteilla olevien tuotteiden kysyntää ja toiveita kehitykseen
  • haluat tietää millaisia tuotteita/palveluita kentällä kaivataan
  • haluat luoda tarkkaan valikoidun testiryhmän uudelle tuotteelle tai palvelulle
  • olet uusi yrittäjä ja tavoitteenasi on saada jalansijaa markkinoilla




<p>Markkinakartoituksilla pääset käsiksi suoraan lämpimiin asiakkaisiin. Anna meidän tehdä uusasiakashankinnan lapiotyö puolestasi.</p>

Markkinakartoituksilla pääset käsiksi suoraan lämpimiin asiakkaisiin. Anna meidän tehdä uusasiakashankinnan lapiotyö puolestasi.

Markkinakartoituksia voidaan tehdä pelkkänä datapalveluna, tai voimme muodostaa liidejä, eli haastateltuja asiakkaita, joiden ostohalu ja tarpeet on selvitetty. Kerromme muutaman esimerkin, joissa markkinakartoituksesta on ollut suuri hyöty.


Uusia jälleenmyyjiä palvelintarjoajalle

Multim Oy, paremmin tunnettuna shellit.org, tarjoaa kuormantasattuja webhotelli- ja hosting-palveluita. Heidät on nimetty parhaaksi webhotelliksi Tivi-lehden vertailussa, palvelut ovat 100% kotimaisia ja käytössä on vain uusiutuvaa energiaa.

Multimin toimitusjohtaja, Jani Rajala, kertoi heidän tehneen joitain markkinointiponnisteluja, mutta ne eivät olleet tuottaneet haluttua tulosta. Toiveissa oli saada jälleenmyyjiä etenkin Wordpress-palveluille. Jani halusi testata pienellä projektilla miten meidän tapamme toimisi, vaikka onnistumisen odotukset eivät olleet korkealla.

Haimme tietovarannostamme pienen otannan kotisivuja tekevistä yrityksistä ja lähetimme heille uutiskirjemäisen sähköpostin, jossa kerrottiin Shellit.orgin palveluista ja halukkuudesta lisätä jälleenmyyntiä. Seurantatyökalumme kertoi, että toimitusprosentti oli 93,75%, avausprosentti näiden kesken 60% ja näistä yli puolet olivat avanneet sähköpostin 1-10 kertaa.

Seuraavaksi soitimme useammin avanneille. Jo neljä ensimmäistä puhelua poiki neljä asiakasta, jotka halusivat Janin soittavan heille ja kertovan asiasta lisää. Puhelun aikana haastattelemme aina potentiaalisen asiakkaan, tavoitteena saada selville tarve, johon shellit.org voi vastata. Yksi tarpeista oli esimerkiksi halu keskittää palvelinratkaisut kotimaahan.

- Ilmeisesti tämä sittenkin toimii vaikka vähän epäilytti alkuun, Jani kommentoi.



Asiakkaita uudelle kokosuosituspalvelulle

Aarila Dots Oy, tunnetaan nimellä TailorGuide, on kokosuosituspalvelu vaateverkkokaupoille, joka suosittelee ostajalle oikeaa kokoa vaatteista kuluttajan omien mittojen mukaan. Suositus juontuu kahdesta selfiestä, josta konenäkö laskee vartalon mitat ja vertaa niitä brändien kokotaulukoihin.

Snuup toteuttaa TailorGuiden markkinakartoitukset pitämällä silmät auki potentiaalisten asiakkaiden varalta. Kun sopiva verkkokauppa tulee näköpiiriin, selvitetään verkkokaupan kehityksestä vastaava ja häntä haastatellaan. Haastattelussa saadaan selville mm. väärän koon perusteella tulleiden palautusten määrä, kehitysajatukset kokosuositusten puitteissa ja mahdolliset huolenaiheet. Tiina toimittaa liidit TailorGuiden asiakkuuksista vastaavalle Sakari Kyrölle ja toimitusjohtaja Marko Äärilälle, mutta hän on hoitanut myös itse joitain asiakkuuksia eteenpäin.

Esittelystä verkkodemoon saadaan keskimäärin noin 75%.

- Tiina on iloinen ja toimii asiakkaan tasolla, Marko kehuu.



Sopimushuoltoja kitaraverstaalle

Kun Kitaraverstas JG:n yrittäjä, Jari Österlund, ystävystyi Tiinan kanssa, puheeksi tuli kitaroiden sopimushuollot. Jarilla oli mielenkiintoa nähdä, onko Porin alueella potentiaalisia asiakkaita. Tavoitteena oli saada pitkäikäisiä asiakkuuksia, mutta meiltä Jari kaipasi yhteystietoja datapalvelun muodossa.

Poimimme tietovarannostamme mm. musiikkiterapiaa tekeviä yrityksiä, musiikkikouluja ja pari soitinliikettä, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita myymään Jarin käsin tehtyjä kitaroita. Listaan kertyi parisenkymmentä tahoa, joihin täydensimme vielä soitinhuolloista vastaavien yhteyshenkilöiden tiedot.

Jarilla on nyt siis yksityisyrittäjälle sopivan kokoinen lista potentiaalisia asiakkaita yhteystietoineen. Lista muuten kustansi Jarille huimat 80euroa sisältäen työn osuuden.

- No sehän kävi helposti. En tullut edes ajatelleeksi musiikkiterapeutteja, Jari nauroi.



Isompia alihankintasopimuksia konepajalle

Sopimuksellisista syistä nimettömänä esiintyvä konepaja halusi isompia alihankintasopimuksia. Nykyisellään heidän alihankintatoimitukset olivat pieniä tai epäsäännöllisiä. Konepaja toivoi erityisesti pintakäsittelysopimuksia ja hitsauksia, mutta myös säännölliset sorvattujen kappaleiden tilaukset olivat haluttujen sopimusten piirissä.

Poimimme koko Suomen alueelta metalliteollisuuden yrityksiä mm. liikevaihdon ja henkilöstömäärän mukaan. Soitimme heille ja kysyimme, miten heillä on kyseiset asiat hoidettu ja kuinka paljon alihankintaa käytetään.

Välitimme kiinnostuneista tiedon konepajan myyntijohtajalle, joka hoiti asiakastapaamiset ja myynnin.

- Oli helppoa mennä käymään asiakkaalla, jonka tilanteen ja ostohalukkuuden tiesin jo valmiiksi. Snuup toimitti meille jokaisesta asiakkaasta kertomuksen, josta selvisi alihankinnan käyttöprosentti, alihankintaan vietävät toimenpiteet ja sopimusten säännöllisyys. Käytämme varmasti Snuupin palveluita jatkossakin, myyntijohtaja summaa projektia.


Anna meidän tehdä uusasiakashankinnan lapiotyö puolestasi. Me kyselemme, selvitämme ja haemme sinun tarpeeseesi sopivimmat asiakkaat ja saat heistä tiedon suoraan sähköpostiisi. Snuupin markkinakartoitukset räätälöidään aina budjettiisi ja tarpeisiisi sopiviksi.


Tul ny poikkee, meil o pullaaki!

Pyydä tarjous >>