Sivustolla käytetään verkkokaupassa oleellisia sekä kolmannen osapuolten evästeitä. Kolmannen osapuolten evästeitä käytetään tilastojen keräämiseen sekä kävijän käyttäytymisen seurantaan, minkä avulla voimme parantaa käyttäjäkokemusta.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tuntuuko sinusta, ettei kuitenkaan mitään tapahdu? Liika pohdiskelu, venkoilu, lykkääminen ja selittely eivät auta. Näillä vinkeillä otat härkää sarvista ja lisäät myyntiäsi!
Usein hyvätkin ajatukset jäävät pöytälaatikkoon osaamattomuuden, ajan puutteen, yhteisten tavoitteiden hämärtymisen tai muun syyn vuoksi.
Jotain pitäisi kuitenkin tehdä, mutta mitä? Tuntuuko, että tehtävänjako on tehty, mutta mitään ei tapahdu? Annamme muutaman hyväksi havaitun vinkin, miten saatte aikaiseksi tuloksekasta tekemistä.
Markkinoinnin vuosikello
Vuosikellossa suunnitellaan otsikkotasolla, mitä tehdään milloinkin. Vuosikellon suunnittelussa voitte nojata aikaisempiin kokemuksiin myynnin silmin katsottuna — onko jokin tuote tai palvelu suositumpi tiettyinä vuodenaikoina, tai lomaileeko suurin osa asiakkaistanne tiettyyn aikaan vuodesta?
Potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen oikeaan aikaan on erityisen tärkeää, vanhoja asiakkaita unohtamatta. Oikean ajankohdan voit päätellä jo olemassa olevasta myyntidatasta.
Esimerkiksi, jos suurin osa myynnistänne tehdään juuri talven kynnyksellä, voisi syksyyn varata panoksia erityisesti markkinointiin. Jos myyntinne on tasaista läpi vuoden, voitte kellottaa myynnin tavoitteiden katsaukset kvartaaleittain ja markkinointipanostukset kvartaalin alkuun tai tasaisesti kuukausittain.
Tarvitsetko apua vuosikellon tai myynnin data-analyysin teossa? Voimme auttaa.
Sisällöntuotanto myynnin buustina
Myyvän tekstin tuottaminen ei tarkoita vain blogien kirjoittamista, vaan myös sosiaalisen median postauksia ja kotisivujen tekstejä/sisältöä. Sisällöntuotanto pitäisi olla jatkuvaa, kiinnostavaa ja auttavaa. Kyllä, auttavaa. Vinkit, maksuton sisältö, ladattavat oppaat ja muu asiakkaitasi auttava sisältö on omiaan tuomaan sivuillesi kävijöitä ja sitä kautta lisää myyntiä.
Asiakaskokemus alkaa jo ennen, kuin ensimmäistäkään kontaktia on teidän ja asiakkaanne välillä tehty.
Sisällöntuotannossa on omat lakinsa, joihin kannattaa perehtyä ennen tuotannon aloittamista. Hakukoneoptimoitu teksti saattaa aluksi tuntua hassulta kirjoittaa, mutta harjoitus tekee mestarin.
Kotisivujen sisällössä pitää ottaa huomioon ostopolku. Älä jätä asioita roikkumaan, vaan ohjaa asiakas yhteystietoihin, oppaan lataukseen tai muuhun relevanttiin, myynnin kannalta optimoituun, sisältöön. CTA-käskyt (Call To Action), ovat tarpeen. Näitä ovat mm. soita, laita viestiä, lataa opas, lue blogi,..
Tavoitteiden toteutumisen seuranta
Hyvä suunnitelma on tehty, ja joku ehkä tekeekin jotain. On aika tehdä tavoitteiden seurantaa. Pysyykö hommat aikataulussa, jos katsotaan tehtyä vuosikelloa? Miten tehdyt asiat ovat vaikuttaneet? Millaisiin tuloksiin on päästy ja miten niitä voisi vielä parantaa? Kaipaako jokin osa-alue ulkopuolista osaamista?
Muista tulosten seurannassa, että moni asia vaikuttaa moneen asiaan. Kuulostaako hölmöltä? Yrityksen persoonan määrittäminen vaikuttaa esimerkiksi sisällöntuotantoon, kotisivujen ilmeeseen ja asiakaskuntaan. Jos olette iloinen joukkio, anna sen näkyä! Asiakaskokemus alkaa jo ennen, kuin ensimmäistäkään kontaktia on teidän ja asiakkaanne välillä tehty.