Sivustolla käytetään verkkokaupassa oleellisia sekä kolmannen osapuolten evästeitä. Kolmannen osapuolten evästeitä käytetään tilastojen keräämiseen sekä kävijän käyttäytymisen seurantaan, minkä avulla voimme parantaa käyttäjäkokemusta.
Leadfeeder antoi meille jo kahdessa viikossa yli sata tunnistettua liidiä, jotka muuten olisivat jääneet huomaamatta. Mitä muita asioita tuli testauksessa esille? Plussat ja miinukset Leadfeederistä, olkaa hyvä.
Aina silloin tällöin meille tulee eteen asiakascaseja, joissa päästään katsomaan aivan uusia työkaluja. Aivan uusi tämänkertainen ei ollut, sillä olin jo nähnyt sivusta Leadfeeder meilejä. Nyt päästiin kuitenkin tositoimiin, kun asiakkaamme pyysi meitä pystyttämään ja hallinnoimaan omaa Leadfeeder-ympäristöään.
Alkutunnelma oli hieman sekava, tosi kiva että täällä on tietoa yrityksistä, jotka käyvät sivuilla — mutta mitä sitten? Eihän me tehdä tällä datalla mitään, vaan sitä pitää jatkojalostaa — ja se tuo taas lisää duunia pöydälle. Kohotin kulmakarvaani Leadfeederin myyjän suuntaan ja hän osasi kertoa minulle user caseja. Pakko myöntää, valaistuin. Okei, kokeillaan.
Leadfeeder koejakso
Otimme asiakkaalle käyttöön koekäytön, mikä on siis ilmainen. Jo tänä aikana saatiin yli 100 tunnistettua yritystä, jotka olivat sivuilla käyneet. Kun filtteröitiin pois ne, jotka olivat jo asiakkaana ja ne, joilla ei tehdä mitään (esim. Kelan koneilta käyneet), jäi jäljelle himpun vajaa 100, eli kuitenkin todella hyvä.
Liidien jatkojalostus
Sittenhän meidän piti miettiä se jatkojalostus. Leadfeeder on siitä kätevä, että sieltä pääsee tutkimaan esimerkiksi yrityksen LinkedIniä, missä taas löytyy yrityksen henkilöstöä, oltiin jo askel lähempänä “aitoa oikeaa” liidiä. Selailuhistorianhan saa Leadfeederistä, mikä taas myyjälle kertoo mistä potentiaalinen asiakas on ollut kiinnostunut — mikä taas antaa viitteitä siitä, kuka siellä on yrityksestä käynyt. Reipas myyjähän ottaa jo tässä kohtaa puhelimen käteen ja pistää pirauttaen. Varovaisemmat antaa liidin markkinoinnin lämmiteltäväksi esimerkiksi ABM-tyyliseen (Account Based Marketing) tekemiseen.
Lue lisää: mikä helv***n ABM? Lue Salesforcen selkeä blogi
Leadfeeder: omat listat ja automaatiot
Leadfeederiin saa myös ladattua omia listoja, joiden avulla voidaan signata myyjälle keissi. Ajatteleppa, jos saisit nyt tietää, että vuosi sitten hävitty iso kauppa käy tsekkailemassa sivuillanne! Automaatiot olivat myös yllättävän monipuolinen ja positiivinen asia, saimme automaatiolla osoitettua tietyt kriteerit täyttäneet asiakkaat oikealle myyjälle. Automaation polku voi olla vaikka seuraavanlainen:
- Asiakas on listalla Markkinointi: Hävityt
- Asiakas on ladannut 5 sivua
- Asiakas on käynyt referenssit-sivulla
- Asiakkaan alue on Satakunta
- Kriteerit täyttyy -> automaatio osoittaa asiakkuuden Mikko Myyjälle.
Asiakastuki Leadfeederillä
Saimme todella hyvää tukea, olihan asia meille täysin uusi. Ensin myyjä auttoi meitä alkuun ja sen jälkeen meistä otti kopin Maaria, joka on todella hyvä selittämään asioita suomeksi. Ei ole sellaista oloa, että olisimme yksin tai että apua ei saisi.
Plussat ja miinukset
- Plussaa: jos olet tuttu automaatioiden ja logiikkaa käyttävien ohjelmien kanssa, tämä käy sinulta ihan leikiten
- Miinusta: jos et ole ollenkaan tuttu näiden asioiden kanssa, käyttöönotto saattaa tuntua vaikealta. Mutta — tähän saa tosiaan todella paljon apua Leadfeederiltä.
- Plussaa: rajapintojen mahdollisuudet ovat erinomaiset. Tuuppaa kiinni vaikka CRM:ään tai viestintäohjelmistoosi
- Miinusta: sanoisin, että täyden hyödyn saa, kun käyttää ohjelmistojaan aktiivisesti
- Plussaa: Ilmeinen plussa on tietenkin yritysten tunnistaminen, niiden segmentointi ja automaattinen signaus myyjälle
- Miinusta: Vaatii alkuun vähän töitä, taikaisku ei ole tämäkään. Onko tämä sitten aito miinus vai toteamus, on kait jokaisen asia.
- Plussaa: Leadfeederiin saa tehtyä vaikka jokaiselle myyjälle oman feedin, missä näkyy hänelle kuuluvat liidit (jotka siis ovat jo käyneet teidän nettisivuillanne..)
- Miinusta: Jos porukkaa on paljon ja erilaisia feedejä tulee paljon, kansiointi saattaisi olla kiva lisä
Kenelle Leadfeeder meidän mielestämme sopii?
- myyntiorganisaatioille
- markkinointipäättäjille
- aktiiviseen outboundiin
- myyjien kannustamiseen (niin, nämä liidithän ovat jo käyneet sivuillanne..)
- kampanjoiden vaikutusten tunnistamiseen ja tutkimiseen
- edullista ja vähätöistä liidikonetta haluaville
- myyntiputkea vahtiville
Arvostelu: Approved! Mikään ei ole koskaan täydellinen, mutta aika pirun liki ollaan. Paljon on varmasti vielä hoksaamattomia ominaisuuksia, mutta tässä nyt ensipyörittelyn ajatukset.
Haluatko kokeilla teillä Leadfeederiä hyödyntää liidit? Vähän paremman kokeilujakson saa täällä.
Kaipaatko sparria myynnin ja markkinoinnin ohjelmistojen suhteen? Varaa aika kalenterista.