Sivustolla käytetään verkkokaupassa oleellisia sekä kolmannen osapuolten evästeitä. Kolmannen osapuolten evästeitä käytetään tilastojen keräämiseen sekä kävijän käyttäytymisen seurantaan, minkä avulla voimme parantaa käyttäjäkokemusta.
Google-markkinointi toimii, jos se tehdään oikein. Olet upottanut hyvän määrän euroja Google-markkinointiin, mutta kauppaa tai tarjouspyyntöjä ei kuulu? Tämä on tuttu ongelma, ja kerromme nyt yleisimmät syyt miksi kampanjasi eivät toimi.
Google-markkinointi voi tuottaa isonkin laskun aivan turhaan, jos sitä ei a. tee oikein, b. huolla ja seuraa c. kohdisteta oikeisiin kanaviin. Olemme kuulleet jopa yli kymppitonnin kuukausilaskusta, josta ei tullut ainuttakaan tarjouspyyntöä. Aika hurjaa, eikö?
Google-markkinoinnin antaminen mainos- tai markkinointitoimistolle kuulostaa kalliilta lystiltä, mutta itseasiassa kokemuksemme mukaan kulut jopa laskevat. Tämä johtuu siitä, että klikit saadaan optimoitua edullisemmaksi ja ne tuottavat paremmin, jolloin investoinnista saatu euromääräinen hyöty (ROI) on myös parempi. Ammattilaiseen kannattaa siis luottaa, eikä “tehdä itse ja säästää”, jos ei aidosti tiedä mitä on tekemässä.
Kokemuksemme mukaan Google-markkinoinnissa tehdään yleisimmin kolme virhettä:
Väärä budjetti, väärä alue, väärä kanava.
Jos ajattelit mainostaa geneerisillä hakusanoilla (tilitoimisto, ohjelmointi, kissanruoka, jne) Adwordissa koko maahan viidelläkympillä, mennään pitkälti pieleen jo budjetissa.
Alueen määrittäminen vaikuttaa budjettiin merkittävästi. Vaikka periaatteessa toimisit koko Suomen alueella, onko järkevää mainostaa kuitenkaan koko Suomeen? Mainosta kannattavimmilla alueilla, mieti millaisista asiakkuuksista saat parhaat katteet. Olisiko ne kuitenkin lähellä tai kasvukeskittymässä?
Google-markkinoinnin kanavan valinta on mainoksen tuottavuudelle ja kohdeyleisön saavuttamiselle yksi tärkeimmistä asioista. Jos sinulla on tuote tai palvelu, jolla ei juurikaan tehdä hakuja Googlessa (tuote on esimerkiksi markkinoilla täysin uusi), ei niitä euroja hakutulosten markkinointiin kannata laittaa. Tunnettuuden lisäämiseen on Googlella erinomaisia kanavia.
Bonusvinkki: jos ostat Google-mainontaa, älä tyydy sekaviin raportteihin ja mainonnan vuosikatsaukseen. Google-markkinointi on kuin auto: sitä pitää huoltaa, jotta se toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Sinun pitää huomata, koska autosi kremppaa — samoin, kuin Google-kampanjasi.
Haluatko meidän katsovan Google-mainontaasi puolueettoman ammattilaisen silmin? Varaa maksuton 30 min aika Johannalta.
Lue lisää Google-markkinoinnin palveluistamme täältä.