Festum Accounting kaipasi systemaattisuutta ja raikkautta viestintään ja brändiin sekä tehoa markkinointiin. Kuukausittainen tekeminen koostuu uutiskirjeistä, markkinoinnista, uusasiakashankinnasta sekä sosiaalisen median päivityksistä. Myös printtimainonta, graafinen suunnittelu ja erilaisten mainosmateriaalien hankinta kuuluu VuokraCMO:n työhön.
- Koko markkinointimme hoidetaan nyt Snuupin toimesta. Nyt meillä on vakiintunut viestintä asiakkaillemme, sosiaalisessa mediassamme on päivityksiä ja mainonta ylipäätään ajantasalla. Tiina on myös kotisivuillamme näkyvänä henkilönä, ja puhelut ohjautuvat jo miltei kokonaan suoraan oikeaan numeroon, Janne Eurén, Festum Accountingin toimitusjohtaja, summaa.
- VuokraCMO palveluna on yrityksille hyvä keino saada kokonaisen tiimin ammattitaito sopivaksi ajaksi kuukaudessa. Vaikka minä olen se näkyvä henkilö, hoidamme tiiminä muiden snuuppilaisten kanssa käytännön työtä. Jokainen tekee sitä, missä on vahvoilla, vuokraCMO:na toimiva Tiina Salminen sanoo.
- VuokraCMO:mme saa hyvin ajatuksista kiinni ja muotoilee sen viestinnälliseen muotoon. Lopputulos on sujuvaa ja luonnollista tekstiä. Tiina haastaa ja herättää meitä välillä ampumalla täysin yli, ottaa palautteen vastaan ja ruuvaa asiat kohdalleen, kertoo Festumin Pirkanmaan aluejohtaja Petteri Putkonen.
Raikkautta brändiin positiivisuudella
Brändiä lähdettiin uudistamaan miettimällä, millaisen kuvan haluamme antaa ulospäin. Syntyi uusi slogan: Pienen tilitoimiston sydän, ison tilitoimiston resurssit. Tämä slogan kuvastaa sitä henkeä ja palvelukykyä, jota Festum Accountingilta löytyy.
- Festum Accountingin porukka on mielettömän kivaa. Alussa vähän jännitti, miten oma räiskyvä persoonani sopii tilitoimistomaailmaan, mutta ihan yhtä räiskyviä ovat nuo talousalan ammattilaisetkin! Slogan ja uuden brändin värit ja ilme muodostuivat heijastamalla tätä heidän positiivisuuttaan ja naurua, ihmisläheisyyttä ja välittämistä graafisiin ja viestinnällisiin keinoihin, Tiina kertoo.
Myös kotisivut ja viestintäkanavat kokivat täysivaltaisen uudistuksen Snuupin ja porilaisen mainostoimisto Framillin käsissä.
- En ole koskaan ollut mukana näin helpossa kotisivujen uudistuksessa. Välillä katsoin vain puhelintani, että tuollaista tulossa. Sivuista tuli kerralla hyvät, Janne iloitsee.
- Se, mistä olen erityisen iloinen, on Accon johtoryhmän rohkeus antaa meidän kokeilla kaikenlaisia kikkoja ja mainosmuotoja. Tähän asti ne ovat kantaneet myös hedelmää, Tiina kehuu.