Asiakasvirtaa ja kumppanuusohjelman rakentamista
LiquidBlox lähti etsimään myynnin kumppania ja selkeyttä myynnin himmeliin. Ulkopuolinen sparrausapu ja selkeä tekemisen linja olivat myös listalla.
Meidän haasteemme on ollut se, että meillä on pieni tiimi. Monet asiat mitä on pitänyt tehdä markkinointi- ja myyntimielessä on jäänyt tekemättä. Olemme kokeilleet erilaisia markkinointitoimistoja. Lopputulos on yleensä ollut se, että olemme maksaneet monen tonnin kynnysrahoja ja huomanneet, ettei siitä yhteistyöstä ole ollut mitään hyötyä.
Jani Hiltunen
Toimitusjohtaja
LiquidBlox
Buukkausta ja markkinointia
Lähdimme liikkeelle buukkauksen ja markkinoinnin yhdistelmällä. Pian kävi selväksi, että budjetti on järkevintä laittaa suoraan kontaktointiin sen valtavan osumaprosentin vuoksi. Tuottavuus oli selkeästi nopeasyklisempää ja tehokkaampaa.
- Huomasimme suht varhain, että kontaktointi vetää haluttuja lopputuloksia nopeammin, joten budjetin ohjaus ja keskittäminen olivat ainoa järkevä liike. Markkinointi on tärkeää ja sekin toimi tarkoituksessaan, mutta meidän tehtävämme on tehdä maksimaalinen tulos annetulla budjetilla, kertoo Liquidbloxin asiakasvastaava ja nykyinen Partner Manager Tiina Salminen.
- Snuupin kanssa homma toimii, koska alettiin heti tekemään töitä. Testailtiin erilaisia asioita ja tiedetään mistä maksetaan. Snuupilla ymmärretään bisnestä korkeammalla tasolla business development-kulmalla. He pystyvät myös jalkauttamaan asiat ruohonjuuritasolle, Hiltunen kertoo.
Suunnittelijayhteisöön lisää ammattilaisia — Snuupin Tiina hoitamaan Parner Managerin tuolia
LiquidBlox yhdistää suomalaisia suunnittelijoita yhteisöksi, joka tukee toisiaan ja saa liidejä myös suoraan LiquidBloxilta. Digiloikkauksen tarve on näkynyt yrityksissä vahvasti. Snuup kontaktoi uusia suunnittelijoita yhteisöön, mutta hoitaa myös suunnittelijayhteisön kehittämistä.
- On onnistuneesti testattu eri kohderyhmiä ja olen tyytyväinen miten analyyttisesti on pystytty valitsemaan toimivimmat kontaktoitavat ja ryhmät. Kontaktoinnin jälkeiset toimet demon yhteydessä ovat olleet sujuvia ja miellyttäviä, johtuen siitä että alkutyö on tehty hyvin, Hiltunen summaa.
Kun suunnittelijoita alkoi olemaan yhteisössä, tuli tarve kehittää partnerimallia toiminnallisesti ja viestinnällisesti. Hiltunen antoi yhteisön kehittämisen vastuun Tiinan pöydälle.
- Ilman Snuupia ja erityisesti Tiinaa meillä ei olisi nykyisen kaltaista suunnittelijayhteisöä. Tiinasta on ollut apua viestinnällisesti ja kehitys on ottanut huiman loikan eteenpäin, Hiltunen kehuu.
- Tehtäväni on huolehtia, että suunnittelijayhteisöllä on kaikki hyvin. Tämä tarkoittaa hands on-tukea, viestintää, liidikäytäntöjen kehittämistä ja yleistä hyvää pöhinää yhteisölle, Tiina summaa tehtäviään.
Toimivat verkkosivut ovat jokaisen yrityksen diginäkyvyyden sydän. Suomalainen LiquidBlox tuottaa työkalua, jolla jokainen voi tehdä näyttävät kotisivut ja verkkokaupat – ilman koodausta tai teknistä osaamista.