Juha Sallinen huomasi Tiinan kutsuhuudon LinkedInissä yhden sivun kotisivujen pilotointiin. Sallinen mietti asiaa tuolloin, että miksi heillä ei voisi olla TietoTalkkari-sivustoa, joka olisi GDPR Techin brändistä täysin erillään oleva tuotesivu.
- Moni kokee tiedonhallinnan kokonaisuuden tarpeettoman hankalaksi. Me haluamme kääntää tämän kokonaisuuden helpommin käsitettäväksi vertaamalla palvelua tiedonhallinnan talkkariksi, mistä nimi tietotalkkari.fi juontuu. Tiedonhallintaa voisi verrata siihen, että jos kukaan ei koskaan kiinteistöä huolla, kohta on isompi urakka edessä, Sallinen avaa palvelua.
Sallinen toivoi, että sivusto toteutetaan täysin uudella ja erilaisella, vähän vapaammalla teemalla. Teemaksi muotoutui GDPR Techin palvelinten nimistä johdettu Kalevala-teema.
- Annettiin Tiinalle täysin vapaat kädet visujen puolesta. Sen verran autettiin, että meiltä tuli tekstiä, joka oli ”sinne päin” ja Tiina stilisoi ne teemaan sopivaksi. Sitten Tiina teki teemakuvat tekoälyä käyttäen ja kokonaisuudesta tuli todella hyvä. Sivusto on sopivasti kieli poskessa tehty: otetaan tylsä aihe tiedonhallinta, ja tehdään siitä TietoTalkkari Kalevala-teemalla, Sallinen nauraa.
Tuotesivulta odotettiin myös kustannustehokkuutta visuaalisen ilmeen lisäksi. Yhteistyössä Sallinen kiittää joustavuutta.
- Kun projekti saatiin käyntiin, ei mennyt kauaa, kun Tiina laittoi jo vedosta. Parin lisäkoukun lisäämisellä saatiin toimiva paketti aikaan ja sivun ilme oli kaikkinensa yhtenäinen. Kevyellä otteella haluttiin tehdä yhden sivun pilotti ja me saimme siitä tuotesivun, joka toimii erittäin hyvin, Sallinen sanoo.
Sallinen suosittelee Snuupia yritykselle, joka kaipaa selkeitä ja nopeita sivustoja sekä hyvää ja sujuvaa yhteistyötä tilaajan ja toimittajan välillä.
- Koskaan ei ollut mitään lisämyynnin tuputtamisen meininkiä, vaan se mitä tilattiin, saatiin. Varmasti kysytään Snuupilta jatkossakin tällaisiin projekteihin apua.
Tietosuoja ei toteudu, jos et tunne tietovarantoja. Onko tilanne hallussa, jos tuhansia henkilötunnuksia on tallennettu verkkoon ja tähän tietoon pääsee kuka tahansa organisaatiossa? Tutustu TietoTalkkariin täällä