Sivustolla käytetään verkkokaupassa oleellisia sekä kolmannen osapuolten evästeitä. Kolmannen osapuolten evästeitä käytetään tilastojen keräämiseen sekä kävijän käyttäytymisen seurantaan, minkä avulla voimme parantaa käyttäjäkokemusta.
Google-markkinointi: Merkittävät parannukset kampanjahoidolla
- etusivu
- /
- Markkinointi
- Yleinen
- /
- Google-markkinointi: Merkittävät parannukset kampanjahoidolla
Google-markkinointi kaipaa hoitoa, kuten jo aiemmassa blogissamme kirjoitimme. Tässä artikkelissa avaamme parannettuja tuloksia, jotka saatiin lisäämällä kampanjahoitoon tarkoitettujen tuntien määrää.
Kirjoittanut, Johanna Toikander, Marketing Specialist
Budjettimuutoksia ei tehty, vain hoitoon tarkoitettujen tuntien määrää lisättiin kahdella tunnilla kuukaudessa. Google-markkinointi voidaan tehdä useassa eri kanavassa, joten pääsin kokeilemaan hoidon lisäämisen merkitystä tulosten kannalta hyvin laajasti.
Kyseisellä asiakkaalla on käytössään kuusi kampanjaa: Display (bannerit), Youtube (videomainonta) sekä perinteinen Adwords (hakusanamainonta). Aiemmin kuuden kampanjan hoitoon oli käytettävissä 2 tuntia kuukaudessa, joka tuntui pinnan raapimiselta ja turhauttavalta – jokaiseen kampanjaan ei oikein ehtinyt paneutumaan kunnolla.
Google-markkinointi kaipaa esimerkiksi kampanjamuutosten vaikutuksen tutkimista muihin kampanjoihin, erityisesti Displayn ja Youtuben vaikutusta hakusanamainontaan.
Pyysin asiakkaalta kolmen kuukauden ajaksi kaksi lisätuntia, eli yhteensä neljä tuntia käytettäväksi kampanjahoitoon. Ehto lisätuntien jatkolle oli parannus tuloksissa, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen!
Tulokset olivat juuri sen suuntaiset, kuin pitikin olla. Hieman ehkä jopa itsekin yllätyin, miten paljon kaksi lisätuntia vaikutti tuloksiin! Google-markkinointi parani asiakkaalla selkeästi.
Vertailussa kolme kuukautta lisätunneilla (yht. 4h), kolme edellistä kuukautta aiemmilla tunneilla (2h) sekä vastaava ajankohta viime vuodelta aiemmilla tunneilla (2h).
1.1.22–31.3.22
Vertaus samaan aikaan viime vuonna
Klikit 107 553
Klikki% 8,52%
Kokonaiskulutus 3087,15€
1.10.22–31.12.22
Vertaus edelliseen 3 kuukauden jaksoon
Klikit 182 789
Klikki% 16,09%
Kokonaiskulutus 2489,86€
1.1.23–30.3.23
Kampanjoiden hoitotunteja lisättiin 2h/kk
Klikit 257 558
Klikki% 35,43%
Kokonaiskulutus 2088,32€
Klikit tarkoittavat kotisivuille tullutta liikennettä, klikki% näyttöjen ja klikkauksien suhdetta ja kokonaiskulutus sitä euromäärää, joka klikkeihin on uponnut (Googlen mediabudjetti). Vertasi sitten samaan ajankohtaan viime vuonna tai edelliseen kolmen kuukauden jaksoon, klikkien määrä on kasvanut hurjasti, klikkiprosentti kaksin-kolminkertaistunut ja kokonaiskulutuksessa euroja mennyt 500‑1000 € vähemmän. Ei huano, sanos porilaine!
Omaa työtään on aika vaikea välillä arvioida, huijarisyndrooma nostaa ajoittain päätään. Tätä katsoessa uskallan kuitenkin väittää, että kannattaa panostaa ihan oikeasti siihen asiantuntijan työhön. Liikennettä sivuille saadaan tehokkaammin, käytetty budjetti pienenee vaikka otettaisiin huomioon lisättyjen tuntien kustannukset.
Tehdäänkö sama teille?
Google-markkinointi voidaan hoitaa kokonaan meiltä, tai hoitaa teidän omalla Google Ads-tilillä olevia kampanjoita. Kysy hinta teidän kampanjoihinne myynti@snuup.fi tai soita / WhatsApp myyntiin 044 901 8493 / Hanna.
Markkinointipäälliköt huomio! Saatavilla myös erillisiä sparraustunteja, esimerkiksi 1 x kk.
Lue myös: Pikaopas Google-markkinointiin ja Googlen kanaviin, Google-mainonta onnistuu hoitamalla kampanjaa